Przewodnik adresowany do pracowników działów HR, specjalistów ds. Szkoleń, osób odpowiedzialnych za wdrożenie e-learningu w organizacji.
Jako praktyk e-learningu często spotykam się z opiniami: „e-learning nie działa”, „e-learning jest trudny”, „e-learning to temat dla działu IT”. I pomimo wielu zrealizowanych projektów, przeprowadzonych rozmów z klientami i prawie dwudziestoletniej historii rynku e-learningowego w Polsce zdarza mi się słyszeć od klienta: „A czemu te szkolenia nie są w PDF?”.
e-learning jest też często pomijany w głównej strategii szkoleniowej jako element potencjalnie niebezpieczny – coś, co może się nie udać, chociaż od właściwej realizacji strategii i zabezpieczenia potencjału ludzkiego zależy biznesowa przyszłość firmy. Pozorna nieprzewidywalność rezultatów szkoleniowych, duży stopień technologicznego skomplikowania e-learningu, brak kontaktu i interakcji z grupą, brak wiedzy, jak zmotywować pracowników do aktywnego korzystania z udostępnionych zasobów, sprawiają, że klientom e-learning wydaje się często obarczony realnym ryzkiem niepowodzenia. Na pierwszy rzut oka nie gwarantuje osiągnięcia zamierzonych celów i dodatkowo stanowi potencjalne źródło problemów.
Często powodem takich obiegowych opinii jest po prostu nieznajomość tematu, nieumiejętność rozpoznania korzyści i ryzyk, mnogość rozwiązań dostępnych na rynku, w gąszczu których można się zgubić. Mam nadzieję, że ten przewodnik pozwoli Ci oswoić temat e-learningu, podejść do niego w sposób racjonalny, docenić jego elastyczność i wszechstronność. Jest adresowany do wszystkich tych, którzy zastanawiają się nad wykorzystaniem e-learningu w kształceniu korporacyjnym. Szczególnie jest przeznaczony dla trenerów wewnętrznych, HR biznes partnerów, jak również osób odpowiedzialnych w organizacjach za implementację wiedzy, które opracowują i nadzorują procesy edukacyjne, na co dzień wykorzystując wspierane przez technologię metody przekazywania wiedzy lub kształcenia umiejętności pracowników.
Iwona Wieczorek z Zespołem e-learning.pl
Treści, na które warto zwrócić uwagę
Jednym z problemów związanych ze szkoleniem pracowników (także e-learningowym) jest ich umiejętność i zdolność zapamiętywania informacji prezentowanych w trakcie kursu. Dlatego w e-learningu świetnie […]
Na potrzeby warsztatów z metodyki e-learningu, które od lat prowadzę ukułam sobie termin opresyjny e-learning. Być może coś podobnego funkcjonuje na rynku – […]
6 października marka e-learning.pl zoorganizowała pierwszą edycję konferencji pt. E-learning w biznesie. Konferencja miała – oprócz dziesięciominutowego wystąpienia rozpoczynającego wydarzenie […]