Blendowanie czyli sztuka doboru składników

Autor: Monika Wesołowska

Autor wpisu

Monika Wesołowska

Menedżer ds. kluczowych klientów
Blendowanie czyli sztuka doboru składników
12sie

Czy próbowaliście już blended learningu? Jeszcze nie? To czas najwyższy. Jeśli tak, to świetnie się składa bo opowiem wam o fenomenie blendowania czyli sztuce łączenia form stacjonarnych i e-learningowych.

Czemu fenomenie? Bo najnowsze badania wskazują na fakt, że programy blended świetnie się sprawdzają praktycznie w każdej branży i z każdym uczestnikiem – począwszy od dzieci w ławkach szkolnych aż po osoby dorosłe pracujące w międzynarodowych organizacjach.

Czym jest blended? W telegraficznym skrócie mieszanką różnych kontrastujących metod przekazywania wiedzy zblendowanych niczym koktajl owocowy ze starannie wyselekcjonowanych składników. Czy taki koktajl można zrobić ze wszystkiego? Nie do końca i o tym też wam powiem.

Okazuje się że 89% uczestników potwierdza że rozwiązanie blended spełnia ich oczekiwania. Co ciekawe, obecnie aż 86% organizacji deklaruje, że używa rozwiązań blended learningowych a kolejne 82% liczy na to że takich projektów będą realizować jeszcze więcej.

Pewnie ciekawi was jakie firmy są już blended. Największą grupą korzystającą z takich rozwiązań są firmy średniej wielkości zatrudniające do 10 000 pracowników. Kolejna duża grupa to przedsiębiorstwa małe.

Idąc krok dalej warto zastanowić się, czy to w ogóle działa. Prawidłowo skomponowany mix formatów w procesie blended oddziałuje na uczestników na kilku płaszczyznach. Opierając się na trójkącie kompetencji i jego trzech składowych czyli wiedzy umiejętności i postawie to właśnie formatami online i stacjonarnymi precyzyjnie celujemy we wszystkie 3 obszary.

Sami trenerzy oceniając takie programy twierdzą, a przynajmniej 73% z nich, że taki program podniósł poziom zaangażowania ich studentów, co nie dziwi bo aż 59% uczestników jest w takich programach bardziej zmotywowana.

Jak to zrobić? Dróg jest wiele i nie istnieje jeden modelowy proces blended. Stąd właśnie warto projektować każdy program pod konkretne potrzeby grupy.

Pamiętajmy, że w blended niczym w naszym zblendowanym koktajlu owocowym możemy eksperymentować ze składnikami. Czasem warto wymienić jeden składnik pracując z nową grupą a innym razem zmienić proporcje użytych składników, tak aby program idealnie dopasować do tematu i oczywiście założonego budżetu.

Faktem jest, że zaprojektowanie procesu blended learningowego wymaga czasu a trener wiodący powinien mieć odpowiednie kompetencje w zakresie działań online.

Nie bójmy się jednak wejść w świat rozwiązań mieszanych. Efekty mogą przejść nasze najśmielsze oczekiwania. W dobie rozwijającej się ery wirtualnej warto więc zawczasu przygotować zespół do projektowania takich działań, promowania i wdrażania.

Powiązane posty: Jak tworzyć e-szkolenia ... Blendowanie czyli sztuka ... Dlaczego dobry e-learning ...

Zapisz się na nasz newsletter!

Skontaktuj się z nami

Konsorcjum doradczo-szkoleniowe SA e-learning.pl

  • ul. Równoległa 4a
    02-235 Warszawa
  • tel. +48 22 37 63 011
    fax +48 22 37 63 033
  • office@e-learning.pl
× Ta strona używa cookie . Korzystając z niej wyrażasz zgodę na ich używanie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki .