Dlaczego dobry e-learning kosztuje?

Autor: Aleksandra Kołodziejczak

Autor wpisu

Aleksandra Kołodziejczak

Administrator Platformy Moodle
Dlaczego dobry e-learning kosztuje?
05sie

Dobry e-learning to taki, który idealnie odpowiada na pytania i potrzeby klienta. Produkty e-learningowe mają swoją cenę (często niemałą), która jest uzależniona w dużej mierze od zgłębienia tematu poruszanego w szkoleniu, dobranej infrastruktury (platformy), różnorodności wdrażanych funkcjonalności e-learningowych.

Co wchodzi w koszty dobrego e-learningu?

  1. Rzetelna analiza wdrożeniowa, tzn. przygotowanie produktu tak, aby odpowiadał celom biznesowym zamawiającego, jego preferencjom, potrzebom, strukturze organizacyjnej i skali całego przedsięwzięcia.
  2. Rozbudowa infrastruktury (serwery, komputery, bazy danych).
  3. Platforma e-learningowa (LMS) i jej wdrożenie.

Idealny system do nauki online powinien spełniać wszystkie założenia podane w projekcie:

  • po pierwsze, wygląd platformy powinien być zgodny z brand bookiem firmy (fonty, kolorystyka, znaki towarowe, grafiki),
  • po drugie, posiadać wskazane przez klienta funkcjonalności, np.: bogatą bibliotekę zasobów szkoleniowych, panel zarządzania, moduł szkoleń stacjonarnych, okresowość szkoleń,
  • po trzecie, poprawnie raportować (zbierać takie dane, jakie klient chciałby śledzić i archiwizować),
  • po czwarte, jeśli klient sobie zażyczy, posiadać kilka wariantów językowych.
  1. Administracja platformą, m.in.:
  • tworzenie kont użytkowników i zarządzanie nimi,
  • tworzenie ścieżek szkoleniowych; ich modyfikacja,
  • zarządzanie contentem,
  • raportowanie, zarządzanie danymi.
  1. Helpdesk – telefoniczne i mailowe wsparcie użytkowników systemu.
  2. Przygotowanie materiałów szkoleniowych - stworzenie scenariusza, który stanowi odwzorowanie wszystkich informacji o szkoleniu: jego strukturze, metodyce, podziale materiału dydaktycznego na lekcje (moduły), zawartych w nim ćwiczeniach, działaniu interakcji, mechanizmach pozwalających na sekwencyjne odtwarzanie treści (mapa szkolenia) oraz aspekcie wizualnym, na który składa się:
  • wielkość liter,
  • zestawienie kolorystyczne,
  • kompozycja treści,
  • dobre rozłożenie elementów graficznych na ekranie,
  • zdjęcia,
  • animacje,
  • przejrzysta nawigacja.

Szkolenie e-learningowe powinno być dobre również pod kątem merytorycznym, dlatego też na tym etapie nierzadko w pracę nad e-learningiem angażowani są eksperci z konkretnych dziedzin (np. medycyny, budownictwa, biznesu), co wyceniane jest dodatkowo.

  1. Produkcja szkolenia, czyli wierne przełożenie przez developera scenariusza na pakiet SCORM.
  2. Ważnym elementem dobrego szkolenia jest jego warstwa audio, która sprzyja uczeniu się, zdobywaniu  wiedzy, zapamiętywaniu.
  3. Dodatkowe działania marketingowe.

Jedno jest pewne: profesjonalizm kosztuje. Jednak, jeśli porównać koszty, jakie należy ponieść przy wdrożeniu dobrego e-learningu w firmie z kosztami nawet dobrych szkoleń stacjonarnych, pierwszy wariant wygrywa.  

Powiązane posty: Dlaczego dobry e-learning ... Śniadanie z e-learning.pl - ... Co zrobić, by ...

Zapisz się na nasz newsletter!

Skontaktuj się z nami

Konsorcjum doradczo-szkoleniowe SA e-learning.pl

  • ul. Równoległa 4a
    02-235 Warszawa
  • tel. +48 22 37 63 011
    fax +48 22 37 63 033
  • office@e-learning.pl
× Ta strona używa cookie . Korzystając z niej wyrażasz zgodę na ich używanie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki .