Interaktywny videolearning

Autor: Iwona Wieczorek

Autor wpisu

Iwona Wieczorek

dyrektor zarządzająca
Interaktywny videolearning
15maj

Coraz częściej wykorzystujemy interaktywne szkolenia wideo w szkoleniach korporacyjnych. Formuła ta jest bardzo elastyczna, doskonale sprawdzają się tutaj tematy związane z obsługą klienta, z efektywnością osobistą czy obsługą systemu IT. Wideo świetnie też sprawdza się w szeroko rozumianym BHP, czego przykładem jest chociażby nasze czteromodułowe szkolenie z udzielania pierwszej pomocy zrealizowane właśnie w formule interaktywnego video.

Dlaczego zdecydowaliśmy się na przygotowanie takiego właśnie szkolenia?

  • Wyobraźmy sobie, że mamy do wyboru dwa równorzędne pod względem merytorycznym źródła wiedzy o sposobach reagowania w sytuacjach zagrożenia życia: instrukcję postepowania spisaną w punktach (klasyczną procedurę) oraz kilkuminutowy materiał video. Zdecydowana większość z nas wybierze video. Potwierdzają to zresztą badania, wg których o 75% chętniej oglądamy video niż czytamy dokumenty, e-maile, czy informacje na stronach www (wg Forester Research).
  • Te same badania mówią, że jedna minuta video to odpowiednik około 1,8 miliona słów tekstu. Wyobraźmy sobie dokładnie rozpisaną minutę filmu ze wszystkimi jego elementami począwszy od dialogów, opis wnętrz i scenografii, kostiumów, mimiki, opisów nastrojów, grymasów, wykonywanych przez aktorów ruchów. Konia z rzędem temu, kto przeczyta to z zainteresowaniem, nie mówiąc już o tym, ile czasu by mu to zajęło.
  • Wiąże się to z kolejnym istotnym zjawiskiem, a mianowicie szybkością przetwarzania przez nasz mózg obrazów i sekwencji video. Otóż mózg przetwarza film 60 000 razy szybciej niż tekst, co pozwala nam na bezawaryjne oglądanie kilkugodzinnych filmów, przy zachowaniu wysokiego poziomu rozumienia oglądanych treści. Oczywiście w e-learningu moduły szkoleniowe są znacznie krótsze, zgodnie z postulatem atomizacji treści.
  • No i wisienka na torcie: poziom zapamiętywania treści. Wyobraźmy sobie, że udało nam się już przebrnąć przez te całą – szczegółowo rozpisaną procedurę reagowania w sytuacjach zadławienia. Ile zapamiętamy z suchego tekstu? A ile będziemy pamiętać z oglądanego wideo? Wg Forester Research zapamiętujemy 10% tekstu, 65% treści wizualnych, 95% treści audiowizualnych.

Więcej informacji o przygotowywaniu materiałów video można znaleźć klikając na link.

Powiązane posty: Cztery style uczenia ... Interaktywny videolearning Wdrożenie e-learningu w organizacji ...

Zapisz się na nasz newsletter!

Skontaktuj się z nami

Konsorcjum doradczo-szkoleniowe SA e-learning.pl

  • ul. Równoległa 4a
    02-235 Warszawa
  • tel. +48 22 37 63 011
    fax +48 22 37 63 033
  • office@e-learning.pl
× Ta strona używa cookie . Korzystając z niej wyrażasz zgodę na ich używanie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki .