Jak motywować w e-learningu?

Autor: Iwona Wieczorek

Autor wpisu

Iwona Wieczorek

dyrektor zarządzająca
Jak motywować w e-learningu?
08lis

Czy jest jakiś prosty przepis na zmotywowanie i zaangażowanie odbiorców e-learningu? Jaki zestaw mechanizmów, zastosowanych w szkoleniu e-learningowym zwiększy prawdopodobieństwo ukończenia szkolenia i – w efekcie – skuteczność e-learningów? Dzisiaj przegląd mechanizmów wynikających z czterech czynników motywacyjnych Kellera.

Model ARCS Johna Kellera, określa cztery krytyczne czynniki, które mają wpływ na poziom motywacji i zaangażowania uczestnika szkolenia. Są to:

  • utrzymanie uwagi uczestnika szkolenia przez cały czas jego trwania (attention)
  • adekwatność treści do potrzeb odbiorcy (relevance)
  • pewność postępów szkoleniowych (confidence)
  • zadowolenie z osiągnięć (satisfaction)

Bardzo łatwo jest przyporządkować do ARCS mechanizmy e-learningowe. Jakie one mogą być w przypadku kolejnych czynników:

 

Powiązane posty: Łatwa i intuicyjna obsługa ... Jak motywować w e-learningu? Od recepty na syrop ...

Zapisz się na nasz newsletter!

Skontaktuj się z nami

Konsorcjum doradczo-szkoleniowe SA e-learning.pl

  • ul. Równoległa 4a
    02-235 Warszawa
  • tel. +48 22 37 63 011
    fax +48 22 37 63 033
  • office@e-learning.pl
× Ta strona używa cookie . Korzystając z niej wyrażasz zgodę na ich używanie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki .