Jak skutecznie zaangażować odbiorców w szkolenia online?

Autor: Zuzanna Rysak

Autor wpisu

Zuzanna Rysak

asystentka
Jak skutecznie zaangażować odbiorców w szkolenia online?
22kwi

Już pewnie nikogo nie zdziwi stwierdzenie, że szkolenia wirtualne stały się normą ze względu na pandemię. Ta sytuacja trwa już ponad rok i pewnie potrwa kolejny. Ponadto nauczeni doświadczeniem jesteśmy przygotowani, że takich sytuacji może być tylko więcej, ponieważ trudno zorganizować szkolenie stacjonarne dzisiaj. Większość sesji musiała zostać przeniesiona do Internetu. Zoom, Cklikmeeting czy Teams. Te nazwy jeszcze rok temu nam za bardzo nic nie mówiły. Teraz każdy je zna i wie do czego służą oraz jak się nimi posługiwać. I chociaż po roku każdy (lub prawie każdy) już do tego przywyknął, warto sobie przypomnieć jakie były problemy na początku z tymi narzędziami. Na początek niektórzy trenerzy próbowali przeprowadzić tak samo szkolenie jak by odbywało się one na żywo co wywoływało zmęczenie u odbiorców. Podczas prowadzenia sesji często występowały problemy techniczne. Szereg działań, takich jak chociażby dyskusje grupowe, przeniesione z realu, nie sprawdziły się w środowisku wirtualnym. Oprócz tego trenerzy często napotkali się z „zbyt entuzjastycznymi” uczestnikami, którzy używali okna czatu do ciągłej rozmowy lub zadawania pytań, które zakłócały przebieg sesji.

Ale takie sytuacje występują coraz rzadziej, a cały czas możemy coś jeszcze ulepszyć w prowadzeniu szkoleń wirtualnych oraz w budowaniu zaangażowania odbiorców. Dlatego poniżej podaję trzy przydatne wskazówki jak skutecznie zaangażować odbiorcę w nasz webinar.

  • Wskazówka 1: Spraw, aby sesje były żywe, angażujące i niezbyt długie. Trzeba odbiorcy zapewnić dużą ilość angażujących i żywych interakcji. Sesja wirtualna również nie powinna trwać dłużej niż 45 minut.
  • Wskazówka 2: Użyj działającej technologii, to znaczy takiej, która działa w danej organizacji. Warto przed przeprowadzeniem szkolenia ustalić z odbiorcami, w jakiej aplikacji działają na co dzień w swojej organizacji i właśnie ją zastosować do przeprowadzenia szkolenia. Czyli jeżeli klient korzysta z Zooma, to nie róbmy szkolenia na Teamsie czy na odwrót. To pomoże odbiorcy na skupieniu się na treści szkolenia, a nie na ewentualnych problemach technicznych wynikających z nieznajomości narzędzia.
  • Wskazówka 3: korzystaj z nagranych wcześniej filmów i gier. Podczas szkolenia możesz używać filmów, aby przekazywać uczestnikom ważne wiadomości w ciekawy sposób. Możesz także użyć grywalizacji, punktacji i czy dodatkowych aplikacji quizowych, aby w zabawny sposób zaangażować uczniów. Gry mogą przełamać monotonię i zmotywować uczniów do udziału w sesjach.

 

Pamiętając o tych trzech zasadach ułatwisz sobie prace a twoje sesje online będą ciekawsze nie tylko dla uczestników, ale i dla ciebie.

Powiązane posty: Jak podejść do czasu ... Emocje w kryzysie - ... Jak skutecznie zaangażować ...

Zapisz się na nasz newsletter!

Skontaktuj się z nami

Konsorcjum doradczo-szkoleniowe SA e-learning.pl

  • ul. Równoległa 4a
    02-235 Warszawa
  • tel. +48 22 37 63 011
    fax +48 22 37 63 033
  • office@e-learning.pl
× Ta strona używa cookie . Korzystając z niej wyrażasz zgodę na ich używanie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki .