09 listopada 2019

Jak motywować w e-learningu?

Przegląd mechanizmów wynikających z czterech czynników motywacyjnych Kellera. Autor: Iwona Wieczorek

Czy jest jakiś prosty przepis na zmotywowanie i zaangażowanie odbiorców e-learningu? Jaki zestaw mechanizmów, zastosowanych w szkoleniu e-learningowym zwiększy prawdopodobieństwo ukończenia szkolenia i – w efekcie – skuteczność e-learningów?

Dzisiaj przegląd mechanizmów wynikających z czterech czynników motywacyjnych Kellera

Model ARCS Johna Kellera, określa cztery krytyczne czynniki, które mają wpływ na poziom motywacji i zaangażowania uczestnika szkolenia. Są to:

  • utrzymanie uwagi uczestnika szkolenia przez cały czas jego trwania (attention)
  • adekwatność treści do potrzeb odbiorcy (relevance)
  • pewność postępów szkoleniowych (confidence)
  • zadowolenie z osiągnięć (satisfaction)

Bardzo łatwo jest przyporządkować do ARCS mechanizmy e-learningowe. Jakie one mogą być w przypadku kolejnych czynników:

Polecane

Treści, na które warto zwrócić uwagę