Czy jest jakiś prosty przepis na zmotywowanie i zaangażowanie odbiorców e-learningu? Jaki zestaw mechanizmów, zastosowanych w szkoleniu e-learningowym zwiększy prawdopodobieństwo ukończenia szkolenia i – w efekcie – skuteczność e-learningów?
Model ARCS Johna Kellera, określa cztery krytyczne czynniki, które mają wpływ na poziom motywacji i zaangażowania uczestnika szkolenia. Są to:
Bardzo łatwo jest przyporządkować do ARCS mechanizmy e-learningowe. Jakie one mogą być w przypadku kolejnych czynników:
Treści, na które warto zwrócić uwagę
Jednym z problemów związanych ze szkoleniem pracowników (także e-learningowym) jest ich umiejętność i zdolność zapamiętywania informacji prezentowanych w trakcie kursu. Dlatego w e-learningu świetnie […]
Na potrzeby warsztatów z metodyki e-learningu, które od lat prowadzę ukułam sobie termin opresyjny e-learning. Być może coś podobnego funkcjonuje na rynku – […]
6 października marka e-learning.pl zoorganizowała pierwszą edycję konferencji pt. E-learning w biznesie. Konferencja miała – oprócz dziesięciominutowego wystąpienia rozpoczynającego wydarzenie […]